Velkommen til Røros IL Volleyball

Om Røros IL Volleyball

Velkommen til volleyball/sandvolleyball delen av Røros idrettslag. For å følge nærmere med på vår aktivitet, så anbefaler vi at du besøker oss på facebook. Her kan du se når vi har treninger, kamper m.m.

Du finner oss her: https://www.facebook.com/groups/159865044055063

Litt historie:

Rørosvolley organiseres av ivrige frivillige volleyballspillere som bor på Røros. En fin sommerdag i Gjøsvika i 2007 dukket ideen opp om å prøve å spille volleyball. Den gangen ble det på plena til Hans Oddvar Stuenes, og med et badmintonnett som allerede sto oppe etter at ungene hans hadde spilt tidligere på dagen. Dette ga mersmak og det ble noen tilfeldige økter på plena utover denne sommeren.

I slutten av 2010 ble det bygget ny flott flerbrukshall på Røros. Verket Røros. Vi ble nysgjerrig på hallen og muligheten for å spille volleyball inne. Våren 2011 startet vi med treninger hver søndag. Vi har arrangert flere turneringer i Verket, noe som har vist seg å være attraktivt for spillere i og utenfor fjellregionen. Planen er å ha en høstturnering og en vårturnering hvert år.

Treningene til Røros IL Volleyball er åpne for alle. Om du aldri har spilt før eller har et ønske om å komme igang igjen, er det bare å møte opp.

Du kan prøve noen treninger før du må melde deg inn i klubben og eventuelt i idrettslaget. Er du en del av Os IL, Tolga IL eller Tron VBK kan du trene med oss gratis, som en del av vårt samarbeide over klubbgrenser.

Sandvolleyball:

I sandvolleyballsesongen 2023, så har vi gjennomført treninger når været tillater det. Det inviteres til treninger i facebook gruppa i forkant av treningen. Vi prøver å invitere minst 2 dager før treningen.

I 2023 startet vi opp «Artut sandvolleyball sommerliga». Dette er et konkurranse tilbud for de mellom 0-100, og begge kjønn. Deltagelse er gratis, og målet er å skape en konkurranse arena for de som ønsker enda mer sandvolleyball i livet. Det deles opp i grupper ved starten av turneringen, og vi prøver å ordne så det blir mest mulig jevn motstand. Ta kontakt på 986 74 818 om du ønsker å vite mer om tilbudet.

Volleyball:

Sesongen starter rundt september/oktober og varer til rundt påske. Vi tilbyr aktivitet til forskjellige aldersgrupper og ferdighetsnivå opp til 2.divisjon. Se mer info på våre sider, eller kontakt styret.

2. helgen i januar arrangerer vi vår tradisjonsrike nyttårsturnering. Her kommer det lag fra hele midtnorge for å delta. Se vårt facebook arrangement for mer info:

Gruppestyre og kontaktinfo